List szefa koncernu Ringier Axel Springer Marka Dekana do dziennikarzy wywołał burzę. Według Wiadomości szefostwo koncernu oczekuje krytycznych ocen braku poparcia dla kandydatury Donalda Tuska na przewodniczącego RE.

Mark Dekan napisał do pracowników koncernu „Ideologie i prymitywne ideologie przegrały z wartościami i rozsądkiem. Wyłącznym zwycięzcą nie jest jednak Donald Tusk, tak jak Kaczyński nie jest jedynym przegranym. Razem z Tuskiem wygrali Polacy – wszyscy ci, którzy są dumni z przynależności do Unii Europejskiej. Co do przegranych w tym starciu, to obok Jarosława Kaczyńskiego znalazła się dobra reputacja Polski jako rzetelnego partnera”.

„Tego rodzaju nacisk prowadzi do ograniczenia możliwości prowadzenia tej dyskusji w Polsce, a co za tym idzie, do ograniczenia wolności słowa” – stwierdziło Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich.

Niemiecki koncern Ringier Axel Springer kontroluje polskie gazety Newsweek Polska, Fakt, Forbes i portal internetowy Onet.

Szef klubu PiS Ryszard Terlecki stwierdził, że „Jest to skandaliczna ingerencja zagranicznego wydawcy w polską politykę”. Natomiast rzeczniczka PiS Beata Mazurek powiedziała, że „Nie może być absolutnie zgody na to, że my jako Polacy będziemy akceptować to, by nasz naród był karmiony kłamliwą informacją przez media, które są inspirowane przez zagranicznych właścicieli.”

Posłanka Pawłowicz wezwała do bojkotu prasy wydawanej przez Ringier Axel Springer w Polsce, w tym niekupowania Faktu, Newsweeka i nieczytanie Onetu. Rząd PiS już od dłuższego czasu planuje repolonizację mediów w Polsce.

Obecnie do polskich wydań należy jedynie Dziennik Gazeta Prawna, Rzeczpospolita, Uważam Rze, Do Rzeczy i W Sieci. Natomiast 90% prasy lokalnej należy do koncernów niemieckich.

Paweł Kukiz stwierdził, że „Sztucznie kreowana rzeczywistość dla mas to norma. Od kilku lat przekracza wszelkie granice elementarnej przyzwoitości.”

 

źródło: dziennik.pl
fot. wp.pl

Komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany